11193 - 12.3.2013 (arvosana: 10)
Näin IT-tuessa työskentelijänä toivoisin että kaikille työntekijöille jaettaisiin kyseiset ohjeet. Näiden tärkeyttä emme voi tietohallinnon puolesta korostaa riittävästi! – Kun pyydät meitä siirtämään tietokoneesi toiseen työpisteeseen, varmista, että kone on päällystetty pehmoleluilla, muistilapuilla, kuivatuilla kukkasilla, kasoilla postikortteja ja lasten kuvilla. Meillähän ei tunnetusti ole omaa elämää ja siksi on mukavaa nähdä, että sinulla on. – Älä koskaan kirjoita virheilmoituksia muistiin! Meillä on yliluonnollinen kyky muistaa jokainen niistä ja lukea se tietty ilmoitus tietokoneen pimenneeltä näytöltä. – Kun mikrotukihenkilö sanoo tulevansa juuri paikalle, mene kahvitauolle ja lukitse koneesi. Mehän muistamme kaikkien työntekijöiden käyttäjätunnukset ja salasanat kun olemme ne luoneetkin – Kun soitat mikrotukeen, kerro meille mitä haluat saada tehtyä. Älä missään tapauksessa kerro, mikä estää sinua tekemästä sitä. – Kun mikrotukihenkilö on syömässä, ryntää hänen luokseen valittamaan kaikki tietokonehuolesi. Me olemme olemassa vain palvellaksemme sinua, emmekä siksi tarvitse ruokarauhaa. – Kun henk. koht. tietokoneeseesi tulee vika, tuo se meille. Älä missään nimessä laita koneeseen lappua, josta ilmenisi nimesi, osastosi, puhelinnumerosi tai vian kuvaus. Me rakastamme arvoituksia. – Älä koskaan käytä ohjelmissa itsessään olevia ohjeita. Ne ovat vain aivottomille ja lahjattomille. – Kun löydät mikrotukihenkilön puhumassa puhelimessa, istahda pyytämättä hänen pöytänsä laidalle ja tuijota häntä koko puhelun ajan. Tämähän auttaa lopettamaan puhelun nopeammin. – Voit aivan vapaasti sanoa: "Minä en ymmärrä yhtään tämän tietotekniikkahömpötyksen päälle". Meistä on mukavaa, kun asiantuntemukseemme viitataan hömpötyksenä, vaikka yritämme selittää sen mahdollisimman yksinkertaisesti. – Jos tulostimeen pitää vaihtaa värikasetti, kutsu mikrotuki paikalle. Värikasetin vaihtaminen on niin hankala ja vaativa tehtävä, että Hewlett-Packardkin suosittelee tehtävää vain diplomi-insinööreille. – Kun tietokoneessasi on vika, pyydä meitä tulemaan paikalle kun itse olet poissa. Meistä on ihanaa keskustella tietokoneongelmastasi kollegasi kanssa. Varsinkin, kun hän ei tiedä asiasta mitään. – Älä koskaan myönnä tehneesi mitään. "En minä mitään tehnyt. Se vain sammui." on paras puolustus. – Kun tietokone ilmoittaa ikkunalla jonkin asian onnistumisesta, soita mikrotukeen ja kerro että koneesi on rikki ja se tarvitsee pikaista apua. - mikrotuki Kommentit YOU FAIL kirjoitti...
RRRRRRRRREPOST!
Kommentoi |
Aiheet
ajoneuvot (168) armeija (47) elukat (115) harrastukset (12) ihmiset (3225) juomat (28) kaverit (520) luonto (51) musiikki (166) muut (4139) naapurit (48) opiskelu (748) parisuhde (715) pelit (202) perhe (234) politiikka (26) raha (39) ruoka (92) sukulaiset (85) terveydenhuolto (16) terveys (379) tietotekniikka (253) tv (138) työ (320) ulkonäkö (148) urheilu (62) uskonto (30) vaatteet (32) varallisuus (161) yhteiskunta (277) yritysmaailma (14) |