5776 - 9.5.2011 (arvosana: 1)
Ei helvetti, asiakaspalvelu. Siinä on teille semmoinen kirosana, että oksat helvettiin ja mummot ojaan. Pelkästään se, että työskentelen kaupan kassalla tuppaa yksistään vituttamaan, eikä asiaa auta ollenkaan stereotypiat "kassalla työskentelee vain naiset". Viksuimmat varmaan päättelivät minun edustavani sitä vähemmän hehkeää osapuolta. Mutta asiaan, you dawg shittiä jne. eli asioita mitkä vituttavat jo valmiiksi vittumaisen asian sisällä. 1. Niinkin yksinkertainen asia kuin tervehtiminen. Eikö kaikille ole oikeasti opetettu jo vehreässä lapsuudessa tervehtimisen periaatteita? Se vain nyt kuuluu asiaan ja usko pois, tekee asioimisesta aika helvetin paljon mukavempaa. Joka kerta kun paikalle tärähtää jokin elämän potkima hylkiö, joka ei voi edes silmiin katsoa saatika puhua kunnolla ääneen tekisi mieli puhtaasti läimiä korville ja karjua "ÄÄNTÄ HYVÄ MIES ÄÄNTÄ". Harmikseni saisin tästä hyvästä potkut ja heiheit perään. Kai ko. yksilöt mielummin ovat hiljaisuudessa eivätkä vaihda sanaakaan tuntemattomien kanssa. Ehkä äiti opetti ettei tuntemattomille saa puhua mutta unohti mainita ettei sitä koko pirun elämää tarvi harrastaa. 2. Edellä mainittu ääneen puhuminen. Asioit kaupassa, siellä on radio, ihmisiä, lapsia, hurisevia koneita ym. Oletko ajatellut, että äänesi ei ehkä kuulu samalla tavalla kuin täysin hiljaisessa ympäristössä? Sitten ihmetellään ja voivotellaan, kun kassa nyt ei osannutkaan henkilökohtaista kaupan tilinumeroasi ja paineli ihan vääriä nappeja. Perkele, puhutaan ääneen eikä piiperretä. 3. Malttamattomuus ei auta ei millään. Ei niitä tavaroita tarvitse siihen hihnalle lastata pinoon, vaikeuttaa meinaa aika helvetisti sitä kasan purkamista ja täten hidastaa koko prosessia. Toinen on kun juntataan koko setti pöytään pussineen päivineen "siinä on." No niin näyttää, mitä vittua tuolle pitäs tehä? Kantaa kotiin ko pussissakin on jo valmiiksi? Pieniä asioita mutta sen sadannen kerran tuppaa vituttaan. 4. Vaikka en ehkä tienaakkaan yhtä paljon kuin sinä ja olen asiakasPALVELIA ei se tarkoita, että voisit käyttäytyä kuin omistaisit minut. Nokka alas ja käyttäydytään kuin ihmiset, virheitä se sinäkin teet. 5. Tarkistetaan se rahatilanne ennen kun kauppaan tullaan, ei sitten siinä kriittisellä maksuhetkellä. "Ai eikö sielä ollutkaan rahaa?", "Voi voi lompakko/rahat/kortti jäi autoon/kotiin, odotatko hetken?", "Onko tässä tarpeeksi?". Joku roti siihenki hommaan. Niitä hilujakin voi muuten laskea siinä jonotellessa eikä läväyttää kaikkia tiskiin periaattella laskeppa sinä tosta. 6. Ymmärrän toki ettei kaikkien perhe koostu vanhemmista plus yksi tai kaksi lasta. Eikä tämä varsinaisesti ole kenenkään syy mutta vituttaa se silti. Kun pelkästään ruokaostosten hinta kipuaa sinne 200e pintaan on siinä jo aika helvetisti sitä tavaraa. Tämä toistuu vähintään kerran viikossa. Se jos mikä vituttaa, kun jono vain kasvaa ja tämä yksi lappaa puolta kauppaa tiskiin. 7. Lapset vituttaa. Tai ei kaikki, jotku on oikeinki hellyttäviä ja piristäviä mut sit on näitä jotka raivuaa ja vaatii olemattomia ja huutaa ja perkele mitälie. Astetta ylemmäs kun mennään nii ostetaan niitä tikkareita niin maan helvetisti ja maksetaan max 10c kolikoilla. Jipii. Eivätkä ne pienet perkeleet osaa edes laskea oikein. 8. Jos hihnalla tai sen välittömässä läheisyydessä lukee "Kassa suljettu, olkaa hyvä ja käyttäkää viereistä kassaa" se yleensä tarkoittaa sitä, että käyttäkää sitä toista saatanan kassaa. Vaikka siinä sillä hetkllä onkin asiakkaita ei siihen tarvi ängetä periaattella "ku seki nii mäki". Ei asiakaspalvelia pysty sanomaan kiltisti "painuppa vittuun siitä, oon menossa tauolle". Siitähä joku snobimuori vetäs herneen nenään ja haukkus kommunistiksi ja kaikeksi mikä mieleen tulee. Eikä asiaa lievennä yhtään jos kysyy "voiko tähän tulla" vaikka se kyltti on edelleen varsin näkyvissä. Ei se kovin sopivaa ole vasta "ei". Asiakaspalvelun kiroja. 9. Mitään ei voi sanoa asiakkaalle etteivät he vain pahoittaisi mieltään. Oikeasti, jos olet palveluammatissa ei siinä voi ruveta vittuilemaan asiakkaalle, reboundina tulee omaan perseeseen että kolina käy. Jos kaikesta voisikin sanoa suoraan niin virheet varmaan loppuisi tai ainakin vähenisi. Mutta näillä eväillä mennään ja kotona ittekseen raivoten ja vaahdoten kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Ja ne kaljat. Ostakaa ne valmiit paketit. Vähähän siinä jää rahaa säästöön jos haluat erkiseen ostaa ne 20 kaljaa mutta eikö se paketti ois paljon mukavempi kaikkien puolesta? Vitun spurgut... Se joka ruikuttaa kirotuserheistä tai muusta turhasta niuhottaa niin tukehu pullaas. - Martsi Kommentit jonottaja kirjoitti...
on kyllä itekin saanu asiakkaan asemassa monesti ihmetellä millaisia ihmisperseitä monet kaupassa kävijät oikeen on. vähän valoja päälle.
Crimnor Valora kirjoitti...
Muuten nostan peukkua tälle, mut ostan aina bisseni yksittäisinä, haistakoon vitun se mulkku joka keksi että 8-pack karhua = 12e mutta 8 yksittäistä tölkkiä 8e.
Martsi kirjoitti...
No se 8 vielä menee muttako lähennellää siitä vielä tuplamääriä.
paskaa kirjoitti...
Tuo on ihan normaalia jokapäiväistä asiakaspalvelua -.-
Asiakas kirjoitti...
Pistän nämä asiat korvan taakse. En kyllä halua pilata kenenkään kassaihmisen päivää...
ylijumala kirjoitti...
VOI JEESUS KRISTUS MARTSI, TÄMÄ ON NIIN TOTTA. veit jalat suustani. joka sana. itsekin tekee mieli pistää pannuun joitakin tissiposkia jotka tulee ja nakkaa rahat tyyliin tiskille, ei sano mitään ja riuhtoo kuitin kädestä. voi nyt jumalauta. kuka oikeasti kehtaa tehä niin? tekis mieli vaan toivottaa ne vittuun.
myös isommissakin marketeissa kun on esim. tekstiiliosastolla ja joku tulee sanomaan "tartten housut, mikä mun koko on?" EN MINÄ VITTU OLE MIKÄÄN KAIKKITIETÄVÄ SELVÄNNÄKIJÄ JOKA TIETÄÄ SUN KALSAREITTEN SIZET argh. anteeksi, alani olen valinnut... mut piristää se kummasti kun joku mummo tulee kehuun miten ilonen olen ja hyvää palvelua se saa :) Anonyymi kirjoitti...
Täyttä asiaa! :D
NIIN kirjoitti...
Ei juma, tämä on niin totta. Ja toimii toisinkin päin. Jotkut myyjät eivät sitten niin millään saa sitä 5 desibeliä lisää että muutkin kuulisi mitä asiaa on tai kun on jonottanut jo monta minuuttia, niin yhtäkkiä onkin lappu hihnalla kehotus siirtyä palvelevalle kassalle. Ja jos on vähänkään nuorempi niin saa kestää kaikenlaista vinoilua ja ylenkatsontaa. Hitto.
Outoa kirjoitti...
Jotkut myyjätkin ovat aivan vittumaisin, kun eivät myy alkoholittomia kaljoja mutta alkoholillisia myyvät. Mitä helvettiä? Uskokaa tai älkää näin on käynyt.
viilariforever kirjoitti...
asiakasPALVELIA kirjoitetaan asiakaspalveliJa. *Tukehdun pullapitkooni, jonka ostin 10snt kolikoillani*
katkuN kirjoitti...
Itsekin nyt viime kesän kaupan kassalla istuneena voin vain todeta: osuit NIIN asian ytimeen. Minua ärsyttää ehkä kaikkein eniten se kun asiakas tunkee koko kärryllisen kamaa siihen hihnalle kerralla ja pinoaa sellaiset Eiffel-tornin kokoset vuoret!! Siitä sitte alat purkamaan ja jono se vaan seisoo..
friend of miser kirjoitti...
Niin täyttä asiaa! Tuohon kolikkokasan pöydälle lätkäisemiseen (mikä tehdään välillä silleen että kasa kolikoita laitetaan liukuhihnan vastakkaiseen päähän - turha itkeä jos kolikot lentelevät pitkin seiniä kun joutuu liikuttamaan sitä liukuhihnaa). Ehkä vielä astetta ärsyttävämpi asia on se, että ihmisellä on näkyvästi likaiset kädet, ja hän avaa kouransa jotka ovat täynnä kolikoita, ja sanoo sitten ihan pokkana että "Laske siitä." Mun mielestä se on suorastaan nöyryyttävää, että joutuu alentumaan siihen että alkaa jonkun käsistä laskemaan niitä rahoja, ei voi laittaa edes pöydälle. YÖK!
Agozer kirjoitti...
Olen itsekin asiakaspalvelutyössä, en kuitenkaan kaupassa tai kaupan kassalla. Tästä huolimatta yhdyn vitutukseesi.
Pääosin ne asiakkaat joita tapaan päivän aikana ovat erittäin kohteliaita ja hyväntuulisia, mutta tottakai mukaan mahtuu aina niitä iänikuisia valittajia, uhkaajia sun muita. Ei jumalauta, jotkut eivät osaa koskaan käyttäytyä missään tilanteessa, vaan alkavat joko uhkailla, sättiä tai muuten vittuilemaan heti kun vastauksena tulee jotain sellaista mitä he juuri nyt eivät halua kuulla. totta on! kirjoitti...
reps :D
Asiaa kirjoitti...
Asiaa
juuri näin kirjoitti...
joo munki mielestä ihan asiaa ja näin mut välillä kassalla ollessa on kiire, myöhästyy vaik tärkeestä tapaamisesta, bussista joka kulkee 1½ tunnin välein yms. ja harva myyjä on sellane ilone ja positiivinen, yleensä ne vaa juttelee viereiselle myyjälle elämänsä draamoista tai näyttää muuten vaa nyrpeetä naamaa.
Mitä palsiin tulee ni ei osaa viel käyttäytyy ja eikä laskee niit rahoi kunnolla, se ei oo niitten vika ja niit 10 senttisiiki pitää joskus saada pois nurkista lojumasta. Eiköhän asiakkailla ja myyjillä kummillakin oo ne huonot päivät aina välillä, että turha syyttää kumpiakaan. No one is perfect. :)) juuri näin kirjoitti...
mitä lapsiin tulee* :D
Minä.just min kirjoitti...
Argh, tuli mieleen ne mummot jotka stereotyyppisesti maksaa kalliin ostoksen viiden sentin kolikoilla "5,10,15... Ootas paljonkos tässä nyt oli? 5,10..." Samaan aikaa jonossa pikkulapsi alkaa parkua... Myyjän päänsärky pahenee pahenemistaan...
kuujuusto kirjoitti...
Muuten hyvä mutta ensimmäinen pointtisi maalaa sinusta vähän vastenmielisen, jopa epäempaattisen kuvan. Tiedostat että joku voi olla ns. "elämän potkima hylkiö", mutta se on silti liian suuri kolaus egollesi jos jokainen asiakas ei ole sellainen sosiaalinen perhonen jonka kanssa on mahdollisimman helppoa ja miellyttävää asioida. "Normaaleilla tyypeillä" (mitä vittua se nyt kenellekin tarkoittaakaan) saattaa olla joskus sellaisia päiviä että on ujompi tai poissaolevampi, kun heillä on kuitenkin se oma elämä jossa voi sattua ja tapahtua ihan mitä tahansa.
Kommentoi |
Aiheet
ajoneuvot (168) armeija (47) elukat (115) harrastukset (12) ihmiset (3225) juomat (28) kaverit (520) luonto (51) musiikki (166) muut (4139) naapurit (48) opiskelu (748) parisuhde (715) pelit (202) perhe (234) politiikka (26) raha (39) ruoka (92) sukulaiset (85) terveydenhuolto (16) terveys (379) tietotekniikka (253) tv (138) työ (320) ulkonäkö (148) urheilu (62) uskonto (30) vaatteet (32) varallisuus (161) yhteiskunta (277) yritysmaailma (14) |